Należymy do:

PIFS

Szkolenia dla pracowników sektora polityki społecznej


Zobacz aktualnie realizowane szkolenia...

Jak radzić sobie z agresywnym podopiecznym ?


Cele i korzyści:
  • przekazanie praktycznej wiedzy pozwalającej na opanowanie agresywnego podopiecznego,
  • poznanie źródeł agresji chorych psychicznie i niepełnosprawnych intelektualnie oraz sposobów przeprowadzania wywiadu z agresywnym podopiecznym
  • kształtowanie sposobów postępowania z osobami przejawiającymi agresję poprzez stosowanie określonych zasad,
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z zachowaniami trudnymi,
  • opracowanie planu postępowania mającego na celu ułatwienie pracy z osobą agresywną – ćwiczenie poszczególnych kroków.

Korzyści: Uczestnik po zrealizowaniu zajęć potrafi i zna…

  • źródła agresji podopiecznych dps,
  • zna plan postępowania w przypadku agresywnego zachowania podopiecznego,
  • kształtuje umiejętność zachowania w sytuacjach trudnych,
  • posiada wiedzę na temat wypalenia zawodowego i sposobów zapobiegania.
więcej...




Problem agresji u dzieci i młodzieży. Czy problemy dzieci i młodzieży źródłem agresji?


Cele i korzyści:
  • Uporządkowanie wiedzy na temat mechanizmów agresji i ich szczególnego związku ze sferą emocjonalną. Analiza doświadczenia agresji „od środka” i jej zewnętrzne objawy w zachowaniu dzieci i młodzieży. Wskazanie na ścisły związek agresji z doświadczeniem odrzucenia i możliwości pracy na tym polu. Zapoznanie uczestników z metodami ART treningu zastępowania agresji i warsztat ich zastosowania.
więcej...




Zapobieganie samobójstwom dzieci i młodzieży


Cele i korzyści:
  • Poznanie typowych i nietypowych objawów depresji oraz czynników ryzyka jej wystąpienia
  • Wykorzystanie czynników chroniących przed depresją i samobójstwami do pracy z młodzieżą
  • Rozwijanie umiejętności dostrzegania sygnałów alarmujących przed popełnieniem samobójstwa
  • Utrwalanie wiadomości oraz poznanie nowych działań profilaktycznych i edukacyjnych dotyczących samobójstw
  • Nabycie umiejętności reagowania w sytuacji gdy ktoś mówi o samobójstwie
więcej...




Eksperymentowanie ze środkami uzależniającymi przez młodzież. Formy pomocy młodzieży uzależnionej od środków psychoaktywnych.


Cele i korzyści:
  1. Edukacja dorosłych odbiorców treści programu wspierająca ich zakres kompetencji w związku z pełnioną rolą w procesie wychowania.
  2. Rozpoznanie osobistych zasobów i umiejętności pracy indywidualnej i grupowej.
  3. Dostarczenie wiedzy na temat działań profilaktycznych na rzecz dzieci i młodzieży, które promują zdrowy styl życia oraz wspierają rodzinę w wychowaniu dziecka.
  4. Prezentacja form pracy profilaktycznej wśród dzieci i młodzieży eksperymentującej ze środkami psychoaktywnymi i zagrożonej uzależnieniem.
  5. Praktyczne porady – co zrobić, jak zachować się, jak interweniować, jak rozmawiać w sytuacji, gdy istnieje prawdopodobieństwo, że młody człowiek może zażywać substancje narkotyczne.
  6. Ćwiczenie umiejętności komunikowania się z osobą uzależnioną od środków psychoaktywnych ze zwróceniem uwagi na specyfikę takiego kontaktu (opór, brak motywacji, destrukcyjna orientacja życiowa).
  7. Wypracowanie umiejętności budowania sojuszu – porozumienia z młodym – eksperymentującym.
  8. Leczenie uzależnień w Polsce: formy, kryteria przyjęć do placówek leczniczych, rodzaje placówek leczniczych i programy lecznicze i rehabilitacyjne.

Korzyści wynikające ze szkolenia:

  1. Zdobycie nowoczesnej wiedzy dotyczącej uzależnienia od narkotyków w wymiarze niezbędnym do wzbogacenia własnego warsztatu pracy.
  2. „Rozprawienie się” z mitami, fałszywymi przekonaniami dotyczącymi problematyki uzależnień.
  3. Wypracowanie własnego stylu prowadzenia rozmowy z osobą z problemem narkotykowym w oparciu o zasady prowadzenia takiego kontaktu.
  4. Rozpoznanie własnych zasobów, ograniczeń i trudności w kontaktach z osobami z problemem narkotykowym.
  5. Uzyskanie praktycznych wskazówek i informacji dotyczących działań profilaktycznych na rzecz dzieci i młodzieży promujących zdrowy styl życia i wspierających rozwój dzieci.
  6. Uporządkowanie zdobytej wiedzy w celu odniesienia i zastosowania jej w konkretnych przypadkach
więcej...




Superwizja w pracy socjalnej


Cele i korzyści:
  • Rozpoznawanie trudności w kontaktach z klientem
  • Znajdowanie nowych rozwiązań sytuacji kryzysowych w pracy z klientem
  • Otwarcie pracownika na jego własny rozwój osobisty i zawodowy
  • Umiejętność wykorzystania superwizji w pracy socjalnej
więcej...




Stopnie i tytuły. Postępowania awansowe 2014 i na tle orzecznictwa sądów administracyjnych

Program:
  1. Wstęp
  • nowelizacja 2014 na tle regulacji awansu naukowego po 1990 r.
  • etapy wdrażania – obowiązki poszczególnych organów uczelni
  • awans naukowy – w poszukiwaniu kryteriów idealnych
  • benefit finansowany ze środków publicznych
  • wyzwania demograficzno-finansowe i trendy orzecznicze
  • przepisy przejściowe, jakie rozporządzenie do jakich spraw.
  1. Doktoraty
  • zmiany w przesłankach i trybie
  • forma wykazu dorobku i zapisu dzieł, czy pozostają w aktach / teczce
  • kto ustala dyscyplinę dodatkową
  • wpływ „starych” przewodów
  • „otwarcie” a „wszczęcie”
  • kiedy można „zamknąć”, a kiedy trzeba umorzyć
  • terminy i reguły egzaminów doktorskich, powiadamianie o terminach, protokoły
  • streszczenie a opis rozprawy
  1. Habilitacje
  • zmiany w przesłankach i trybie;
  • przesłanki dopuszczenia a przesłanka nadania;
  • źródła dowodowe dla rady jednostki;
  • powiązany czy mono- ale „cykl”.
  1. Profesury
  • przesłanki: odwrót od „umiędzynarodowienia” / poluzowanie w kształceniu kadr;
  • przywrócone „znikające” odwołanie od odmowy rekomendacji przez radę jednostki;
  • zakaz posługiwania się a minima kadrowe;
  • „dobry obyczaj” niezgodny z prawem.
  1. Zagadnienia wspólne
  • jednostka prowadząca postępowanie czy doradzająca kandydatowi;
  • umowy z recenzentem – nowa propozycja;
  • uzasadnianie uchwał rad jednostki a protokoły;
  • powiadamianie: kandydata, radę macierzystą, pracodawcę;
  • umowa z przyjmującym koszty i dopuszczalny zakres „przejęcia”, data płatności, egzekwowanie;
  • określanie właściwości „naukowej” postępowania i przedmiotu uchwał;
  • sposób powiadamianie innych jednostek;
  • zawiadamianie recenzentów;
  • odmówienie recenzji (dopuszczalność, skutki) a zakaz recenzowania;
  • zawiadamianie kandydatów o terminach i uchwałach, pojęcie „odmowności” uchwały;
  • większość recenzji na „tak”, uchwała na „nie” – co zrobi sąd;
  • zmiana jednostki przez CK – zaskarżanie, uzasadnienie;
  • nadzwyczajne tryby wzruszania decyzji awansowych.
więcej...




Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej w rodzinie zastępczej

Program:
  1. Koordynator w kręgu prawa.
  2. Diagnoza pedagogiczna dzieci i opiekunów.
  3. Plan pracy z dzieckiem i rodziną.
  4. Komunikacja pedagogiczna w rodzinie zastępczej.
  5. Kryzysy w rodzinie zastępczej.
  6. Kiedy pomagać, kiedy interweniować ?
  7. Metody pracy wychowawczej w rodzinie zastępczej.
więcej...




Jak sobie radzić z agresywnym podopiecznym


Cele i korzyści:
  • przekazanie praktycznej wiedzy pozwalającej na opanowanie agresywnego podopiecznego,
  • poznanie źródeł agresji podopiecznych oraz sposobów radzenia sobie z nią
  • kształtowanie sposobów postępowania z osobami przejawiającymi agresję poprzez stosowanie określonych zasad,
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z zachowaniami trudnymi,
  • opracowanie planu postępowania mającego na celu ułatwienie pracy z osobą agresywną

Korzyści: Uczestnik po zrealizowaniu zajęć potrafi i zna…

  • źródła agresji podopiecznych
  • zna plan postępowania w przypadku agresywnego zachowania podopiecznego,
  • wie jakie są nieefektywne strategie interwencyjne
  • wie jak dostosować interwencje do rodzaju zachowań agresywnych
  • posiada wiedzę na temat wypalenia zawodowego i sposobów zapobiegania.
więcej...




"Artystyczny recykling na święta" domki ptasie, dzwonki, stroik w kółku, kartka teleskopowa


Cele i korzyści:

Celem warsztatów jest przede wszystkim wykorzystanie materiałów z recyklingu oraz łączenie różnych materiałów – papier, gałązki, koraliki, tasiemki i wstążki, gotowe elementy z tworzywa – w taki sposób, aby uzyskać idealną harmonijną kompozycję. Na warsztatach podczas wykonywania dekoracji świątecznych uczestnicy poznają masy pękające, reliefy konturowe oraz elementy z dziedziny papieroplastyki i formowania papieru. Wykonają kartkę o nietypowym , niespotykanym kształcie – teleskopowa.

więcej...




Terapia i edukacja dzieci i młodzieży z autyzmem


Cele i korzyści:

Kształtowanie umiejętności w zakresie terapii i edukacji ucznia ze spektrum autyzmu na różnych etapach edukacyjnych

więcej...





Zobacz aktualnie realizowane szkolenia...



Copyright © 2006 ISIAG Instytut Szkoleń i Analiz Gospodarczych SA Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie lub kopiowanie tekstów i zdjęć umieszczonych na stronie może odbywać się tylko za zgod‘ autora.